іспанська музична школа розповідь
Ответы
На протязі ХVIII та ХХ ст. мода на закордонне мистецтво в придворних колах Іспанії гальмувала розвиток національної музичної школи. Звучали модні італійські опери та популярні музично-сценічні твори. Перші зразки іспанської опери - сарсуела (у дусі італійської опери-серіа) та тонаділья (складалася з куплетів та пісень народного складу). Виникли на початку XVII ст.
Іспанія - країна стародавніх та дуже багатих фольклорних традицій. Не тільки окремі області, а і окремі міста та селища мали свої, особливі пісні і танці. Північна область - Каталонія - мала риси, близькі до французького фольклору. Центральна область - Кастілія - мала типові іспанські жанри сегеділія, болеро, фанданго. Південна область - Андалусія, тут сформувався найдавніший ст
иль - канте хондо (глубокий спів) та канте-фламенко - на які здійснили вплив арабська та циганська музика. Жанри: малагенья, хота, ін. На протязі ХІХ ст. фольклор не використовувався іспанськими композиторами, до нього зверталися композитори інших країн: Глінка, (іспанські увертюри "Арагонська хота" та "Ніч в Мадриді"); Ж. бізе ("Кармен"); Ф. ліст ("Іспанська рапсодія"); Римський-Корсаков ("Іспанське каприччіо"); Дебюсі ("Іберія" для оркестру, для фортепіано - "Вечір в Гренаді", прелюдія "Ворота Альгамбри" на основі хабанери); Глазунов ("Іспанська серенада" для віолончелі); Равель ("Хабанера" для 2 ф-но - пізніш включена у симфонічний твір "Іспанська рапсодія", "Болеро").
На межі ХІХ та ХХ ст. з'явилася плеяда іспанських композиторів, які отримали світове визнання. Це Ісаак Альбеніс, Енріке Гранадос, Мануель де Фалья - представники руху національного музичного відродження, т. з. "Ренасім'єнто".
Ісаак Альбеніс (29.05.1860-1909) - іспанський композитор, піаніст, голова нового напрямку в іспанській музиці - т. з. "Ренасім'єнто". Як піаніст, почав виступати з 4 років. Закінчив Брюсельську консерваторію (1879). У 1880 р. брав уроки у Ліста. З 1894 р. жив в Парижі, спілкувався з К. Дебюссі.
Стиль Альбеніса відноситься до європейського романтизму. У фортепіанних творах він використовує елементи народної музики у поєднанні з сучасними прийомами письма.
Іспанські наспіви - цикл з 5 п'єс, написаний наприкінці 90-х років. П'єса №4 - "Кордова" (назва старовинного іспанського міста) F-dur, тричастинна форма з елементами сонатності. Це класичний зразок іспанської фортепіанної мініатюри. Вступ - повільний, це ніби-то величний храм та дзвони. Основна тема - суворий, стриманий хорал. Друга тема - лірична, у супроводі "гітарного" акомпанименту.