СРОЧНО!!!
Контрольний твір із теми
Кросенс «Герої твору "Енеїда"»
в електроному вигляді або від руки
Ответы
Ответ:
Національний колорит поеми "Енеїда""Енеїда" Івана Котляревського — оригінальний твір нової української літератури, написаний народною розмовною мовою. Створювалась поема тривалий час, понад двадцять п'ять років. Її ще називають "енциклопедією українського життя кінця XVIII — початку XIX століття", бо в творі змальовані різноманітні явища суспільного життя в Україні того часу, відтворені характерні риси побуту, звичаїв нашого народу. Своєю "Енеїдою" Котляревський розповів усьому світові, що є такий народ — українці — із самобутньою культурою, традиціями.Написана "Енеїда" Котляревським на запозичений сюжет. Письменник "перелицював" на український лад відомий твір античності — "Енеїду" Вергілія. Котляревський ніби одягнув античних героїв в українське вбрання, наділив їх рисами вдачі свого народу. Розповідь про подорож Енея і троянців ведеться в жартівливому тоні. Герої Котляревського позбавлені величності, святості, вони змальовані звичайними людьми з притаманними їм слабкостями."Енеїда" Котляревського була найбільш талановитою переробкою Вергілієвого твору. Письменник використав античний сюжет лише як зовнішню оболонку, наповнивши її цілком оригінальним змістом. Героїв "Енеїди" можна поділити на дві групи: земні герої та небожителі, що мешкають на Олімпі.У перших розділах поеми троянці змальовані у знижувальному плані — це ватага розбишак, які люблять порозважатися, зазирнути в чарчину, їхня поведінка чимось нагадує розваги запорожців. Ватажок троянців — Еней — "парубок моторний" і "хлопець — хоч куди козак", вдатний до всяких витівок. Він теж любить погуляти. Але водночас це люди обов'язку. Коли виникає потреба боронити рідний край, то Еней і троянці виявляють мужність, патріотизм, поводяться як доблесні воїни. В останніх розділах поеми, змальовуючи цих героїв, Котляревський відходить від бурлескних традицій. В образах Енея й троянців виразно простежуються риси доблесного українського козацтва.В останніх розділах поеми серед троянців Котляревський виділяє два образи — Низа й Евріала. Ці юнаки приєдналися до троянського війська, щоб допомогти йому воювати проти ворога, і поплатилися життям. Котляревський захоплюється мужністю воїнів і через їхні образи висловлює свої погляди на те, як потрібно любити й обороняти Вітчизну: "Любов к отчизні де героїть, / Там сила вража не устоїть, / Там грудь сильніша од гармат".Що стосується образів богів, то вони зображені в сатиричному, знижувальному плані. Котляревський опустив богів з Олімпу на землю, він позбавив їх святості, показав звичайними людьми. Боги в поемі наділені рисами української панівної верхівки кінця XVIII століття. Вони хабарники, нероби, інтригани, нудьгують від бездіяльності, проводять час у сварках і пиятиці. Цар богів Зевс змальований як п'яниця і самодур. Нептун і Еол — хабарники, Юнона — пліткарка, інтриганка. Суттєві риси життя панівної верхівки України відображені й в образах деяких земних героїв: царя Латина, його дочки Лависі, князя Турна та інших. Нищівної критики Іван Котляревський досягає в картинах "пекла" та "раю". Вони описані в дусі фольклорних традицій, письменник висловив у цих епізодах народні погляди. У пеклі знаходяться пани, що знущалися з простого люду, несправедливі судді, хабарники, пліткарі — всі, хто не дотримувався в житті правди. У раю ж, навпаки, знаходяться люди, які жили по совісті.У поемі добре відтворена побутова культура українців: звичаї, обряди, народні вірування, одяг, житло, розваги, танці, національна кухня, народна медицина та інше. У цьому творі відображені особливості тогочасного життя нашого народу. Він утверджує давність родоводу й національного коріння українців, має важливе історико-культурне значення.
Объяснение: