Предмет: Музыка,
автор: nmelnik283
Зробити проект по композитору Березовському.Будь ласкс допоможіть.
Ответы
Автор ответа:
0
Творчість видатного російського композитора другої половини XVIII ст. М. Березовського поряд з творчістю його знаменитого сучасника Д.Бортнянського ознаменувало настання нового, класицистського етапу в музичному мистецтві Росії.
Композитор народився на Чернігівщині. Початкову музичну освіту імовірно отримав у Глухівській музичній школі, що славилася співочими традиціями, і потім продовжив його в Київській духовній академії. Після приїзду в Петербург (1758) юнак завдяки своєму прекрасному голосу був визначений в штат музикантів спадкоємця престолу Петра Федоровича, де став отримувати уроки по композиції у Ф.Цоппіса і по вокалу у італійського педагога Нунціані. На рубежі 1750-60-х рр. Березовський вже виконував відповідальні партії в операх Ф. Араї і в. Манфредіні, що йшли на придворній сцені, змагаючись у майстерності і віртуозності з кращими італійськими співаками. Після палацового перевороту 1762 р. Березовський, як і інші артисти зі штату Петра III, був переведений Катериною II в італійську трупу. У жовтні 1763 р.композитор одружився з танцівницею трупи Францискою Ібершер. Виступаючи з сольними партіями в оперних спектаклях, Березовський співав також і в придворному хорі, що зумовило інтерес композитора до хорових жанрів. За свідченням біографа П. Воротнікова, його перші духовні концерти ("Прийдіть і бачите", "всі язиці", "Тобі Бога хвалимо", "Господь запанував", "Хваліть господа з небес") показали його виняткове обдарування і добре знання законів контрапункту і гармонії. У травні 1769 р Березовський був направлений для вдосконалення професійної майстерності в Італію. У знаменитій Болонській академії, за переказами, він займався під керівництвом видатного теоретика і педагога падре Мартіні.
15 травня 1771, трохи пізніше В.А. Моцарта, витримавши разом з чеським композитором і. Мислівечеком іспит, Березовський був прийнятий в число членів Академії. У 1773 р.на замовлення для Ліворно він створив свою першу і, ймовірно, єдину оперу "Демофонт", успіх якої був відзначений в ліворнській газеті: "серед вистав, показаних під час останнього карнавалу, треба відзначити оперу, складену регентом російської капели, що перебуває на службі у її величності імператриці всієї Росії, синьйором Максимом Березовським, який з'єднує жвавість і хороший смак з музичним знанням". Опера " Демофонт "підвела підсумок" італійському " періоду життя Березовського - 19 жовтня 1773 р.він покинув Італію.
Повернувшись до Росії в розквіті творчих сил, Березовський не зустрів належного ставлення до свого таланту при дворі. Судячи з архівних документів, композитор так і не був визначений на службу, відповідну званню члена Болонської Академії. Зблизившись з Г. Потьомкіним, Березовський деякий час розраховував на посаду в передбачуваної музичної академії на півдні країни (крім Березовського князь збирався також залучити Дж. Сарті і І. Хандошкіна). Але проект Потьомкіна так і не був здійснений, і Березовський продовжував працювати в капелі в якості рядового службовця. Безвихідь становища, особиста самотність композитора в останні роки призвели до того, що, захворівши гарячкою в березні 1777 р., Березовський в одному з нападів хвороби покінчив життя самогубством.
Драматична доля творчої спадщини композитора: більшість творів, що звучали протягом усього XIX ст., залишалися в рукописах довгий час і зберігалися в придворній капелі. На початку нашого століття вони були безповоротно втрачені. З інструментальних творів Березовського відома одна Соната для скрипки і чембало до мажор. Загублена партитура опери "Демофонт", поставленої в Італії: до наших днів дійшли тільки 4 арії. Серед численних духовних творів збереглися лише Літургія і кілька духовних концертів. Серед них - "Господь запанував", що є найбільш раннім зразком класицистського хорового циклу в Росії, і" не відкинь мене під час старості", що став кульмінацією творчості композитора. Цей концерт в порівнянні з іншими творами останніх років має більш щасливу долю. Завдяки своїй популярності він набув широкого поширення і був двічі надрукований в першій половині XIX ст. (1818, 1841).
Вплив мелодики, поліфонічної техніки, гармонії та образного ладу концерту простежується у творчості молодших сучасників Березовського - Бортнянського, с.Дегтярьова, а. Веделя. Будучи справжнім шедевром музичного мистецтва, концерт" не відкинь " знаменує собою наступ класичного етапу в розвитку вітчизняного хорового творчості.
Навіть поодинокі зразки творчості Березовського дозволяють говорити про широту жанрових інтересів композитора, про органічне поєднання в його музиці національної мелодики з Загальноєвропейськими прийомами і формами розвитку.
Композитор народився на Чернігівщині. Початкову музичну освіту імовірно отримав у Глухівській музичній школі, що славилася співочими традиціями, і потім продовжив його в Київській духовній академії. Після приїзду в Петербург (1758) юнак завдяки своєму прекрасному голосу був визначений в штат музикантів спадкоємця престолу Петра Федоровича, де став отримувати уроки по композиції у Ф.Цоппіса і по вокалу у італійського педагога Нунціані. На рубежі 1750-60-х рр. Березовський вже виконував відповідальні партії в операх Ф. Араї і в. Манфредіні, що йшли на придворній сцені, змагаючись у майстерності і віртуозності з кращими італійськими співаками. Після палацового перевороту 1762 р. Березовський, як і інші артисти зі штату Петра III, був переведений Катериною II в італійську трупу. У жовтні 1763 р.композитор одружився з танцівницею трупи Францискою Ібершер. Виступаючи з сольними партіями в оперних спектаклях, Березовський співав також і в придворному хорі, що зумовило інтерес композитора до хорових жанрів. За свідченням біографа П. Воротнікова, його перші духовні концерти ("Прийдіть і бачите", "всі язиці", "Тобі Бога хвалимо", "Господь запанував", "Хваліть господа з небес") показали його виняткове обдарування і добре знання законів контрапункту і гармонії. У травні 1769 р Березовський був направлений для вдосконалення професійної майстерності в Італію. У знаменитій Болонській академії, за переказами, він займався під керівництвом видатного теоретика і педагога падре Мартіні.
15 травня 1771, трохи пізніше В.А. Моцарта, витримавши разом з чеським композитором і. Мислівечеком іспит, Березовський був прийнятий в число членів Академії. У 1773 р.на замовлення для Ліворно він створив свою першу і, ймовірно, єдину оперу "Демофонт", успіх якої був відзначений в ліворнській газеті: "серед вистав, показаних під час останнього карнавалу, треба відзначити оперу, складену регентом російської капели, що перебуває на службі у її величності імператриці всієї Росії, синьйором Максимом Березовським, який з'єднує жвавість і хороший смак з музичним знанням". Опера " Демофонт "підвела підсумок" італійському " періоду життя Березовського - 19 жовтня 1773 р.він покинув Італію.
Повернувшись до Росії в розквіті творчих сил, Березовський не зустрів належного ставлення до свого таланту при дворі. Судячи з архівних документів, композитор так і не був визначений на службу, відповідну званню члена Болонської Академії. Зблизившись з Г. Потьомкіним, Березовський деякий час розраховував на посаду в передбачуваної музичної академії на півдні країни (крім Березовського князь збирався також залучити Дж. Сарті і І. Хандошкіна). Але проект Потьомкіна так і не був здійснений, і Березовський продовжував працювати в капелі в якості рядового службовця. Безвихідь становища, особиста самотність композитора в останні роки призвели до того, що, захворівши гарячкою в березні 1777 р., Березовський в одному з нападів хвороби покінчив життя самогубством.
Драматична доля творчої спадщини композитора: більшість творів, що звучали протягом усього XIX ст., залишалися в рукописах довгий час і зберігалися в придворній капелі. На початку нашого століття вони були безповоротно втрачені. З інструментальних творів Березовського відома одна Соната для скрипки і чембало до мажор. Загублена партитура опери "Демофонт", поставленої в Італії: до наших днів дійшли тільки 4 арії. Серед численних духовних творів збереглися лише Літургія і кілька духовних концертів. Серед них - "Господь запанував", що є найбільш раннім зразком класицистського хорового циклу в Росії, і" не відкинь мене під час старості", що став кульмінацією творчості композитора. Цей концерт в порівнянні з іншими творами останніх років має більш щасливу долю. Завдяки своїй популярності він набув широкого поширення і був двічі надрукований в першій половині XIX ст. (1818, 1841).
Вплив мелодики, поліфонічної техніки, гармонії та образного ладу концерту простежується у творчості молодших сучасників Березовського - Бортнянського, с.Дегтярьова, а. Веделя. Будучи справжнім шедевром музичного мистецтва, концерт" не відкинь " знаменує собою наступ класичного етапу в розвитку вітчизняного хорового творчості.
Навіть поодинокі зразки творчості Березовського дозволяють говорити про широту жанрових інтересів композитора, про органічне поєднання в його музиці національної мелодики з Загальноєвропейськими прийомами і формами розвитку.
Похожие вопросы
Предмет: Алгебра,
автор: serbacenkokaterina
Предмет: Физика,
автор: sasaviuk83
Предмет: Математика,
автор: ebanatka1
Предмет: Математика,
автор: aanma888
Предмет: Математика,
автор: qkc4jic5mn