«Айтыс - киелi енер, такырыбына әдеби эссе жазындар.
Ответы
Айтыстың негізгі салмағы да, түйіні де өмір шындығы. Бетпе-бет келген екі ақын да сол орайда жеңудің сан алуан жолдарын, амал-тәсілдерін қарастырады. Ә дегеннен амандасу, ел жағдайын сұраудың өзінде айтыс боларлық түйін, сын тағарлық мәселелер іздестіріледі. Қарсыластардың қай-қайсысы да негізгі уәж, аталы ойларын бірден жайып салмай, аңысын аңдап, құрылған тор, айлалы қақпанға түсіруді көздейді. Оның алдын орап, матап, шырмап, қисынды да уәжді сөзбен тоспақ болады. Машығы мол, айла-тәсілі көп, аталы сөзді орнымен қолдана білген ақын ғана мәрелі жеңіске жетеді. Суырып салма өлеңге ысылған, ағыл-тегіл жыр иесі айтыста сөз таппағаннан жеңілмейді, аталы сөзден, жүйелі ойдан, бұлтартпас шындықтан тосылады. Мұны қанша өкінішті болса да жұрт алдында ашық мойындауға, кейінгі жырлау кезінде жасырмай айтуға мәжбүр болған. Бұл шыншылдық ойды “Аталы сөзге арсыз жауап қайырады” деген мәтелімен айтыстың әділ қазысы болған халық өзі түйіндеп отырған.
Ответ:
Айтыс-ежелгі ата бабаларымздың келе жатқан ұлттық өнердің бірі,поэзиялық жанр,топ алдынды суырып салып айтылатын сөз сайысы.
Айтыс-халық ауыз әдебиетінің ерекше бір түрі.Оны басқа араб,үнді халықтарында болсада,қазақ халқындай емес.Айтыс арқылы шешендік өнерлі,мақалданып,діп сөйлеп үйренеді.Ол қазіргі күнге дейін жеткен өнер.Ауыз әдебиетінің басқа жанрына қарағанда айтыстың ерекшелігі-оған көптеген әйел адамдар қатысқан.Қазақ ақындар айтысында талантымен танылып,бүкіл елге аты жайылған әйгілі ақындар аз емес.Сара мен Ырысжан,Ақбала мен Күнбала сияқты ақындар сөз жүйрігі атанған.Екі адам сөз таласып домбырамен сол жерде ұйқасты сөз ойлап тапқан.Кім қарсыласың сөзсіз қалдырған жағдайда ол жеңімпаз атана отырғаны белгілі.
Менің ойымша қазақ халқының айтыс сияқты ежелгі киелі өнерің қазір көп адам ұстанса бізден дана,ақылды,шешен,жол бастайтын адамдар шығар ма еді деген ойым.Сонда жаңа Қазақстан болашағы жарқын болар еді.
Объяснение: