Новітні технології. Перший комп'ютер у континентальний Європі, створений в Україні. Популярні у світі сучасні українські ігрові продукти "Сталкер". Розповісти про гру сталкер та про перший комп'ютер
Ответы
Ответ:ENIAC став першим електронним цифровим комп'ютером, який можна було перепрограмувати для вирішення повного діапазону завдань (попередні комп'ютери мали тільки частину з цих властивостей). Побудований на замовлення армії США в Лабораторії балістичних досліджень для обрахунку балістичних таблиць і офіційно введений до ладу 15 лютого 1946 року[1]. Деякі джерела помилково зазначають інший день — 14 лютого, також називаючи цей день неофіційним міжнародним святом[2][3]. До початкової розробки ENIAC було залучено шість жінок-програмісток — Мерлін Мельцер, Кетлін Макнальті, Бетті Дженнінгс, Бетті Снайдер, Франсіс Білас та Рут Ліхтерман[4]. Спочатку їхня роль у розробці проєкту не отримала широкого публічного визнання; наприклад, на фотографіях з розробницями ENIAC їх деколи підписували як моделей. Перші програмістки ENIAC отримали публічне визнання за свою роботу на кілька десятиліть пізніше — зокрема, у 1997 році вони були включені до Залу слави організації Women in Technology International[en].
Архітектуру комп'ютера розробили 1943 року Джон Преспер Еккерт, Джон Вільям Моклі і Джон фон Нейман з університету Пенсильванії. На відміну від комплексу Z3, створеного 1941 року німецьким інженером Конрадом Цузе, де застосовувались механічні реле, в ЕНІАКу як основа компонентної бази застосовувалися електровакуумні лампи. Загалом комплекс містив 17468 ламп, 7200 кремнієвих діодів, 1500 реле, 70000 резисторів і 10000 конденсаторів. Споживана потужність — 150 кВт. Обчислювальна потужність — 300 операцій множення або 5000 операцій додавання на секунду. Маса — 27 тонн. Обчислення виконувались у десятковій системі. До 1948 року для перепрограмування ЕНІАКу потрібно було, фактично, перекомутувати його заново[джерело?].
«S.T.A.L.K.E.R.: Тінь Чорнобиля» (англ. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl) — відеогра в жанрах шутер від першої особи та survival horror з елементами рольової гри від українського розробника GSC Game World. Також відома як S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost.
В Україні, та низці країн Східної Європи, видавцем виступила GSC World Publishing, в решті світу THQ. Дія гри відбувається в зоні відчуження Чорнобильської АЕС. Гра запозичує ряд термінів і образів з повісті братів Стругацьких «Пікнік на узбіччі» і заснованого на ній фільму Андрія Тарковського «Сталкер»[2][3][4]; багато рівнів гри були створені на основі фотографій і документальних зйомок, зроблених на реальній Чорнобильській АЕС і в околицях. Відповідно до сюжету гри, в результаті нової катастрофи навколо електростанції з'явилися небезпечні «аномалії» і мутанти, а також цінні «артефакти». У Зоні діють «сталкери» — авантюристи, найманці і мисливці за артефактами, як одинаки, так і цілі збройні угруповання; головний герой гри, Мічений — один з таких сталкерів, що втратив пам'ять і намагається на шляху вглиб Зони з'ясувати, що з ним сталося.
«Тінь Чорнобиля», спочатку носила назву Oblivion Lost і була задумана як науково-фантастичний проект, та створювалася як гра з відкритим світом; розробники мали намір помістити гравця в екосистему яка живе самостійним життям, в якій ігрові ситуації виникали б у результаті випадкової взаємодії різних складових. Гра була випущена після тривалого і утрудненого періоду розробки; багато амбітних, але важкоздійсненних, задумів були згодом відкинуті. Будучи шутером від першої особи, гра також включає в себе елементи, більш характерні для рольових відеоігор, в тому числі спілкування з неігровими персонажами, а також для жанру survival horror, нерідко намагаючись вселити гравцеві відчуття страху і тривоги.
Гра отримала високі оцінки критиків — оглядачі особливо відзначали деталізований світ гри і захоплюючий геймплей, хоча і вказували на велику кількість технічних проблем та скаржились на не виконані обіцянки розробників. «Тінь Чорнобиля» також виявилася комерційно успішною — по всьому світу було продано понад 2 мільйонів копій гри. У 2008 році GSC Game World випустила в серії ігор S.T.A.L.K.E.R. гру-приквел «S.T.A.L.K.E.R.: Чисте небо», а в 2009 — сиквел «S.T.A.L.K.E.R.: Поклик Прип'яті»; також в розробці знаходиться гра S.T.A.L.K.E.R. 2. У країнах пострадянського простору гра і її продовження здобули культовий статус з появою великих груп шанувальників; було створено велику кількість книг, об'єднаних загальним вигаданим світом гри, і призначених для користувача модифікацій; проводилися різного роду фестивальні заходи та рольові ігри. Популярність «Тіні Чорнобиля» також надала поштовх інтересу до реальної Чорнобильської АЕС та індустріального туризму.
Жанр гри виробником визначається як «Survival-FPS» з елементами RPG: мається на увазі, поряд з елементами звичайного шутера, наявність постійно ворожого до гравця навколишнього середовища, що, відповідно, повинно істотно ускладнювати умови виживання. Крім того, для досягнення фіналу гравець змушений виконувати різні завдання, хоча має певну свободу вибору.
Объяснение: