Предмет: Литература, автор: sederdedede

8.Назвіть звичаї, традиції українців, про які згадується у творах Т.Шевченка.​

Ответы

Автор ответа: osmoloviich99
0
У персонажах Т. Шевченка знаходимо художнє втілення релігій- ності народу, яка набуває етичного, а отже, особистісно-історичного виміру. Через творчість національного поета усвідомлюється тради- ція народу як уособлення живої мудрості спільноти. Йдеться про іманентну відкритість літературних персонажів на Бога й людей: від- критість їхньої профанної (етнічної) культури під впливом релігійної традиції, зокрема сакральності агіографічних фактів, що накладає свій відбиток на щоденний побут народу й історично формує спільнотну ментальність.

Це пошук добра й правди на перетині людської природи та універсальних релігійних цінностей, що актуалізують прагнення людиною блага, істини й краси. Пошук щастя для себе, народу й людства зумовлює життєвий шлях поета й мислителя. Від- так, діалектика народної традиції у творах Т. Шевченка полягає в діалозі християнської свідомості та національно-культурного виміру українського народу.

Що стосується релігії, Христос виявляється в поезії Т. Шевченка не предметом філо- софських чи теологічних дискусій, не гаслом для релігійних ідеологій, не пунктом догматичних суперечок, а глибоким перетворенням душі через страждання. Саме період заслання поета, сповнений одино- кості й безвиході, став переломним для Шевченкової особистої від- критості на Христа. Період заслання – це час зосередженості поета на власному серці з метою наслідувати Христа. Тому так часто у сво- їх листах до найближчих людей Т. Шевченко розмірковує над роллю Христа й Богоматері.

Сакральне розуміння Т. Шевченко поширює також на дії народних керманичів: "святою" є слава Чигирина, тобто справа Б. Хмельницького в боротьбі за українську волю, оскільки "чистою" і "святою" є "козацька кров" у серці народу і в серці, яке "просить святої правди на землі"
("Чигрине, Чигрине..."). Ця "слава" осмислюється Т. Шевченком як "свята" з погляду мети дій гетьмана, але водночас вона – історично минуща, така, що "в хмарі пропадає". Парадокс зумовлений невідпо- відністю можливої перспективи боротьби та її реального результату ("Розрита могила", "Якби ти знав Богдане п'яний..." та ін.).

("Чигрине, Чигрине..."). Ця "слава" осмислюється Т. Шевченком як "свята" з погляду мети дій гетьмана, але водночас вона – історично минуща, така, що "в хмарі пропадає". Парадокс зумовлений невідпо- відністю можливої перспективи боротьби та її реального результату ("Розрита могила", "Якби ти знав Богдане п'яний..." та ін.).

sederdedede: А где звичаї і традиції?
Похожие вопросы
Предмет: Математика, автор: romanuna013
Предмет: Русский язык, автор: igorzatishnoy98
ОЧЕНЬ СРОЧНО ДАЮ 30 БАЛЛОВ


«Ноч…ю поднялся сильный ветер и пошел дождь. Он тихо барабанил по крыше и ст..кал по стеклу пр..вращая мир за окном в размытое пятно. П…токи воды смывали пыль с дерев…ев и тротуаров журчали в в…достоках остужали раскален…ый от летней жары город. И те, кто не спал, открывали окна вдыхали влажную пр…хладу и по…ставляли лица ледя…ым каплям. Д…ждя в городе ждали два месяца, и теперь когда он пр…шел, люди молча улыбались бл…гословляя плачущее небо…»


Задания:


1.Восстановите деформированный текст (вставьте орфограммы и пропущенные знаки препинания). Запишите текст.


2.В прямом или переносном смысле употреблено словосочетание плачущее небо? Докажите свою мысль.


3.Разберите по составу слова размытое, улыбались.


4.Произведите синтаксический разбор 2 (второго) предложения.


5. В 1 (первом) предложении определите части речи в словах.