Предмет: История, автор: kiryuta2002

Твир роздум про 20 столитя

Ответы

Автор ответа: mikhaylyuk9898
0

Для визначення сучасного періоду в розвитку науки, мистецтва і літератури використовується термін «постмодернізм», який поєднує в собі велике різномаїття проявів літературної діяльності людини, яка жила у другій половині минулого століття. Вже не одно десятиліття ведуться бурхливі сперечання про цей яскравий феномен. І хоча деякі критики стверджують, що епоха постмодернізму закінчилася і сьогодні ми живемо в іншому культурному середовищі, постмодернізм існує і сьогодні. Причому, незважаючи на те, що він вважається відносно вивченим напрямком, дані про постмодернізм постійно уточнюються і доповнюються. А серед вчених, які займаються дослідженням феномену постмодернізму, достатньо часто спостерігається відсутність єдності думок щодо цього явища. Деякі спеціалісти навіть заявляють, що постмодернізм не існує, він вигаданий критиками і зникне лише тоді, коли це вирішать самі критики.

Постмодернізм вважається поняттям, яке походить від слова «постмодерн», що виникло у той час, коли самого напрямку ще не існувало. Цим словом визначалася епоха, яка характеризувалася відчуттям завершеності великого етапу історичного і культурного розвитку та початком еволюційної кризи у суспільстві, мистецтві і літературі. Термін «постмодернізм» увійшов до культурного обігу у двадцятих-тридцятих роках ХХ століття і позначав літературні твори, що приходили на зміну модернізму кінця XIX – початка ХХ століття. Спочатку термін якось не прижився і не зазнав широкого розповсюдження у культурній та мистецькій сфері. Його намагалися замінити термінами «ультрамодернізм» та «надмодернізм», але це ні до чого не привело. Лише у другій половині ХХ століття визначення нового літературного етапу знову стало використовуватися у творах структуралістів. Сучасне ж трактування постмодернізму має багато значень, з яких найголовнішими є позначення:

–         нового періоду в розвитку культури;

–         стилю постнеокласичного наукового мислення;

–         теоретичної рефлексії на ці явища у філософії і естетиці;

–         нового художнього напряму в архітектурі, живописі і літературі;

–         художньо-естетичної системи, що склалася в другій половині ХХ столітті;

–         нового художнього стилю, характерного для різних видів сучасного мистецтва.

На сьогоднішній день постмодернізм остаточно визначився і застосовується у літературній критиці. Одним з найбільш точних позначень літературних творів постмодернізму є його визначення в одному з енциклопедичних словників: «Постмодернізм – це багатозначний і динамічно рухливий залежно від історичного, соціального і національного контексту комплекс філософських, науково-теоретичних і емоційно-естетичних уявлень, характеристика певного менталітету, специфічного способу світосприйняття, світовідчуття та оцінки як пізнавальних можливостей людини, так і його ролі і місця в навколишньому світі». Інакше кажучи – це окремий вид культурної свідомості, окремий мистецький і літературний напрямок, що склався у другій половині ХХ століття.

В наш час постмодернізм є головним напрямком літературної діяльності письменників багатьох країн світу, а найбільш постмодерністською країною є Японія. Яскравим прикладом постмодерністської літератури країни Сходячого Сонця є творчість Ясунарі Кавабата, вивчення якої на прикладі повісті «Тисяча журавлів» входить до сучасної шкільної програми нашої країни.

Крім усього іншого постмодернізм є реакцією на зміну історичних, політичних та суспільних умов та на історичну реальність, яка склалася після Другої світової війни. Передумовами виникнення постмодернізму є декілька факторів, серед яких:

–         Повна некомпетентність держави у формуванні нових культурних цінностей і потреба у провіднику до відбудови нового постіндустріального суспільства, яке прийшло на зміну традиційному буржуазному.

–         Заміна суспільних, політичних, культурних і моральних цінностей на найвищу цінність нашого часу – інформацію.

–         Зростання антигуманних процесів спілкування за допомогою сучасних технологій і вихолощення душі с такого спілкування.

–         Включення у життя суспільства нових, найбільш передових соціальних груп, серед яких феміністки і екологи.

Визначити ємний зміст постмодернізму представляється можливим через співвідношення з модернізмом. Модернізм в сучасній науці визначається  як вид культурної свідомості, який реалізується в художній спадщині символізму, експресіонізму та акмеїзму. У історичному і соціальному контексті під модернізмом мається на увазі період у розвитку літератури з кінця ХIХ до середини ХХ століття, тобто від імпресіонізму до нового роману і театру абсурду. Нижньою хронологічною межею модернізму можна вважати реалістичну, або позитивістську, культуру ХХ століття, верхня межа – це постмодернізм, який існує і сьогодні.

Похожие вопросы
Предмет: Қазақ тiлi, автор: miras7123
2. Райханның бұл сөзді айту себебін анықта.
- Папа айтшы. Ол өзі әже емес қой деймін, ә?
А) Райхан Жолдастың үйінен әкесі сипаттағандай әжені көргісі келді
Ә) Райхан әкесінің сипаттаған әжесін дүкеннен кезіктіргісі келді
Б) Райхан көшеден қарт әжені көрді

3. Аяның бұлай айтуына не себеп болғанын көрсет.
- Жоқ, папа. Ол әже емес. Ол жай ғана бабушка. Мен білем, әже деген ондай болмайды. Өзің айтқансың.
А) Қонақта көрген әже бейнесіне көңілі толмайды.
Ә) Современный әженің мода мен эстрада туралы айтқандарына сүйсінеді.
Б) Нағыз әже бұл қалада жоқ деп ойлайды.

4. Нағыз әженің образы ашылған үзіндіні көрсет.
А) Бір-екі рет басына жаулық салған, мәсілі қариялар көшеде де ұшырасты. «Әже деген, міне, осындай болады», – деп, жол-жөнекей асығыс көрсеткеніме, екі қыздың көңілі көнши қойған жоқ.
Ә) ...Осыдан отыз жыл бұрынғы қалпы, басында аппақ кимешегі бар екен деймін. Ескі мақаммен ыңылдап ән айтып, ұршық иіріп отыр. Мен болсам әжемнің бүйіріне басымды тығып, еш алаңсыз ірімшік жеп жатыр екенмін.
Б) Бір жолдасымыздың шешесі пенсия жасына жетпепті, былайша айтқанда «әже» аталуына әлі ертерек. Тағы бір таныстың үйіндегі қария ауру-сырқаулы болған соң «әже» деп дабырайтып айтуға олқысындым.
5. «Нағыз әже қайда?» шығармасының жанрын анықта.
А) лиро-эпостық жанр
Ә) лирикалық жанр
Б) эпикалық жанр
Д) драмалық жанр

6. «Нағыз әже қайда?» әңгімесіне тән жанрлық ерекшелікті көрсет.
А) автор оқиғаны кейіпкер Азаттың атынан баяндайды
Ә) сюжет қаһармандардың сөзі арқылы өрбиді
Б) автор өзінің көңіл күйін, сезімін ғана бейнелейді

7. «Нағыз әже қайда?» әңгімесіндегі сюжеттің дамуына сәйкес келетін оқиғаны анықта.
А) Азаттың отбасымен Жолдастың үйіне қонаққа баруы
Ә) «Ер Төстік», «Құйыршық» сияқты халық ертегілерін тыңдау
Б) әженің бейнесін сипаттап, кім екенін Ая мен Райханға түсіндіру
Д) танысқан әжеге көңілі толмай, Райханның көңілсіз күйге түсуі

8. Суреттің мазмұнына сәкес келетін эпизодты тап.

А) Азаттың түсіне кірген әжесі
Ә) «Ер Төстік» ертегісі
Б) қонақтағы кейуанамен танысу
Д) Аликтің әйбат апасы

9. Автордың қарама-қарсы суреттеуі шығармада қалай көрініс тапқандығын анықта.ауабын көрсету
А) Бала мен ата-ана арасындағы көрініс арқылы
Ә) Бұрынғы мен қазіргі әже бейнесі арқылы
Б) Үлкен кісі мен жастар бейнесі арқылы

10. Автор қай кейіпкерді суреттегенін анықта.
Үй шаруасына тиянақты, артық сөзі жоқ, еріне сыйламды әйел. Момақандық ұялаған дөңгелек жүзіне қарап, іштей шүкіршілік ететінім бар.
А) Ая
Ә) Балқыз
Б) Райхан

пжжж помогите ​